Detailně popište kdo je a kdo není Váš zákazník. Jakým způsobem získáváte nové zákazníky a jakým způsobem realizujete prodeje se stávajícími klienty. Jedná se o natolik zajímavé téma, že obchodnímu plánu věnujeme celý následující článek.
Pokuste se napsat co nejkvalifikovanější odpovědi na následující otázky. Jestliže odpověď vyžaduje definování postupu, jděte víc do hloubky a postup vytvořte.
Pokud máte další oblasti, které si zasluhují popsat, učiňte tak.
Vytvořte seznam uživatelů (svých kolegů z firmy), kteří budou systém používat. Rozdělte je podle kompetencí a promyslete, které typy informací mohou vidět různí lidé. Jaké budete potřebovat uživatelské skupiny (např. Obchodníci, Management, Technici, …)?
Popište, jaké informace potřebujete o zákazníkovi evidovat.
Popište, které údaje chcete sledovat o sobě, svém týmu. Tyto informace Vám pomohou vyhodnocovat, jestli dosahujete požadovaných výkonů. Např. počet telefonátů za týden, počty rozjednaných zakázek podle fáze, úspěšnost jednotlivých obchodníků (tj. konverzní poměr ), atd.
Zřetelně popište, jaké ukazatele se mají zlepšit a o jakou hodnotu, abyste považovali zavedení CRM za úspěšné. Jak budete tyto ukazatele vyhodnocovat? Např. zvýšení obratu o 20%, zkrácení vyřízení reklamace o 5 dní, apod.
Zamyslete se nad tím, jaké další informace chcete v CRM evidovat a jaké výstupy potřebujete z CRM dostávat. Zkuste si všechny položky seřadit podle důležitosti od „Bez toho nemůžeme být“, až po „Bylo by dobré časem mít“.